Bio-kvällar i Skaraborg

Det här med information till medlemmar är inte alltid lätt. Vi vill ju informera även om det inte finns så mycket nytt att berätta.

Inför Ralsen funderade vi i Styrelsen på hur vi skulle lägga upp detta på bästa sätt. När vi skulle boka dagar för information, visste vi inte hur långt förhandlingarna kommit. Därför bestämde vi oss för att locka med en annan aktivitet samtidigt. Vi fick tips via vår lilla samarbetsgrupp inom Sensus (Där vi tillsammans med Vårdförbundet, Lärarförbundet, ST mfl. träffas några gånger om året hos Sensus i Skövde) att prova Biokväll.

Vi tog kontakt med SF bio i Skövde och bokade salonger. Vi bestämde oss för att köra två tillfällen under samma vecka, för att all personal skulle kunna komma på ledig tid.
Måndag den 28 november och torsdagen den 1 december. Vi hade en timmes information innan bion började. Till vår hjälp med information bjöd vi in delar av regionsstyrelsen. I lokalen fanns bara polisförbundets medlemmar.
Det blev bra information där vi berättade om läget just nu i Ralsen samt att det fanns möjligheter att ställa frågor. Efter ca en timme fick vi stifta bekantskap med Brad Pitt och filmen Allied.
Innan filmen började fick samtliga en dricka, en godispåse och ett papper med frågor som:

Hur kvällen uppfattades?
Vilka frågor förutom lönefrågor ska vi i vår styrelse fokusera på?

Detta blev ett väldigt lyckat arrangemang med ca 50 medlemmar per gång.
Vi har fått många positiva kommentarer efteråt.
Nu höjer vi blicken, och när vi har rott avtalet i land blir det dags för Frukostmöten i Skaraborg.

Yvonne Kärnheim-Bengtsson