Föreläsningar via Sensus

Tack vare Polisförbundets samarbete med Sensus kan vi erbjuda medlemmar att delta på Sensus föreläsningar. Vid inträde står Polisförbundet Väst för kostnaden. Vill du veta mer om föreläsningarna så finns utförligare beskrivningar på Sensus hemsida: www.sensus.se  -  sök där upp aktuell föreläsning och anmäl dig direkt på nätet eller kontakta dem på telefon 031-708 39 50. Nedan presenteras ett axplock av föreläsningar.

Negativt tänkande, Blå Stället Göteborg, 17 oktober
När är det positivt att tänka negativt och när är det negativt att tänka positivt? Alltfler har börjat ifrågasätta normen om positivt tänkande och att ständigt behöva ”gilla läget”. Med inspiration från stoiker och pessimister, buddhism och småländskt svårmod visar kvällens föreläsare, filosof och psykolog Ida Hallgren på alternativa förhållningssätt. Välkommen till en föreläsning där vi utvinner det bästa ur det negativa tänkandets guldgruva. Släpp loss pessimisten i dig!

Min superkraft kallas ADHD, Bohusläns museum Uddevalla, 14 november
Välkommen till en gripande föreläsning om attityder och förhållningsätt kring diagnosen ADHD.

Matmöten Skaraborg, Teatern Mariestad, 30 september
Niclas Österberg, känd kock från P4 Skaraborg, föreläser.

Hellre vårdnadsfred än vårdnadstvist, Sensus Halmstad, 11 oktober
Hur förebygger vi föräldrarkonflikter vid en skilsmässa eller separation? Många barn bär en oro när föräldrarna strider. Lyckade skilsmässor ger gladare barn. Makalösa Föräldrars idé om vårdnadsfred är EN lösning. Välkommen att lyssna på en föreläsning om vårdnadsfred.

Fler föreläsningar finns här: