Jenny Engdahl Westbratt ny kommunikationschef hos Polisförbundet

Jenny Engdahl Westbratt är Polisförbundets nya kommunikationschef. Hon kommer närmast från kommunikationsbyrån Gullers Grupp men har innan dess arbetat som opinionschef på Lärarförbundet
– Med Jenny som kommunikationschef får vi en mycket kompetent person som är väl insatt i fackförbundens verklighet. Hon har framgångsrikt drivit och ansvarat för opinions- och påverkansarbete i andra medlemsorganisationer. Hennes erfarenheter är välkomna när vi nu står inför en viktig avtalsrörelse och har ett valår framför oss, säger Polisförbundets ordförande Lena Nitz
– Det känns roligt att få vara med i det viktiga arbetet för högre löner och bättre villkor för poliser som sliter varje dag för att göra Sverige tryggare. Med mina erfarenheter från bland annat Lärarförbundet vill jag tillsammans med bland annat ett vasst kommunikationsteam bidra till att hela Sveriges polis får förutsättningar för att göra ett ännu bättre jobb, säger Jenny Engdahl Westbratt.