en klok arbetsgivare lyssnar på ett klokt fack

Biokväll i Polisförbundet Skaraborg

Den 29 november arrangerade Polisförbundet i Skaraborg en Biokväll för sina medlemmar.
Detta var andra året som vi höll detta event. I år blev det vid ett tillfälle. Förra året hade vi två olika kvällar. Vi hyrde Biografsalongen Saga i Skövde, den har plats för 95 besökare. Vi bjöd in Fredrik Rudbäck från Regionsstyrelsen. Fredrik berättade om läget i Rals-förhandlingarna och medlemmarna fick möjlighet att ställa de frågor de ville till oss fackliga. Informationen höll på i ca 1 timme. Efter en kort bensträckare var det dags för kvällens film, en klassiker i ny tappning. Mordet på Orient Expressen.

I huvudrollen som den kloke detektiven Poirot fanns Kennet Branagh, i övriga roller fanns ytterligare celebra skådespelare. För den som kan sin Agata Christie är ju handlingen känd, för övriga är ju upplösningen på historien häftig.  Filmen var väldigt bra filmad med tjusiga vyer och den fick ett bra betyg av de närvarande.

Till filmen bjöds Biobesökarna på en liten godispåse och en dricka.

Vi i polisförbundet i Skaraborg tycker detta är ett utmärkt sätt att få ut facklig information till våra medlemmar. Denna gången var vi lite drygt 60 personer som nappade på erbjudandet. Biografsalongen är en utmärkt plats för info, finns möjlighet att koppla upp data om man så önskar.
Stort tack till Fredrik för att han kom och informerade och till övriga i styrelsen för en bra ordnad aktivitet.

Yvonne, ordf  Skaraborg