en klok arbetsgivare lyssnar på ett klokt fack

Lön hela dagen

Välkomna den 6 mars 2018 i Göteborg till Manifestation och livepodd ”Feminist javisst men”

Du som är medlem i TCO Göteborg; Fackförbundet ST, Lärarförbundet, Polisförbundet, Unionen, Vision och Vårdförbundet - kom och visa ditt stöd i kampen för jämställda löner och uppmärksamma den internationella kvinnodagen.

Vi samlas den 6 mars kl. 17.00 på Götaplatsen och bildar en siffra - klockslaget efter vilket kvinnor arbetar gratis fram till kl 17 varje dag!

Efter manifestationen går vi tillsammans till Bio Roy och deltar som publik i livepodden ”Feministjavisst men” där Emma Knyckare och Josefin Johansson tillsammans med gästen Åsa Gustafsson diskuterar kvällens tema: Arbete. Podden spelas in live och vi som publik har en viktig roll i innehållet då vi bjuds in till frågestund och annan medverkan. Under kvällen lottar vi ut fyra biljetter till Statement Festivalen 31/8 - 1/9 2018 på Bananpiren i Göteborg.

Vi ska tillsammans se till att det blir lättare att vara feminist!

Anmälan:
Mat, mingel och livepodd på Bio Roy. Obligatorisk anmälan, begränsat antal platser.
Anmäl dig på: https://sensus.wufoo.eu/forms/tco-gateborg-lan-hela-dagen-och-livepodd/
Kvällen är kostnadsfri för medlemmar i TCO Göteborg. Vi bjuder på vegetarisk tallrik och kaffe/té. Ingen anmälan till manifestationen kl. 17.00 på Götaplatsen.