en klok arbetsgivare lyssnar på ett klokt fack

Stämman 2018 i bilder

Den 14-15 mars hölls Region Västs Stämma. 66 ombud och ersättare från hela regionen samlades på Bohusgården i Uddevalla för att välja bland annat Förbundsregionsordförande, ledamöter till regionsstyrelsen, ombud och ersättare till kongressen, revisorer och valberedning. Stämman valde Katharina von Sydow till ordförande på två år. Kent Darrell, Fredrik Rudbäck, Mattias Jönsson och Anders Seilenz valdes till ledamöter i regionstyrelsen på två år. Mats Lundberg, Björn Johnsson, Louise Kristensson och Emelie Risberg valdes förra året på två år.

Medlemmar och förtroendevalda hade skickat in 21 motioner till Stämman och av dem beslutade stämman att bifalla fyra motioner. Vi hade flera motioner som stämman valde att besvara bland annat på grund av att några av dem ligger på förhandlingsbordet i den pågående RALS-förhandlingen. Två av de bifallna motionerna från årets stämma har regionsstyrelsen fått i uppdrag att skicka in till Polisförbundets kongress i höst.

Vi hade besök av Polisförbundets ordförande Lena Nitz och Polisförbundets förhandlingschef Niklas Simson. De berättade om det löneavtal som vi förhandlat fram och om det nya lönesystemet med karriär- och utvecklingsvägar som ska byggas. Powerpointen finns här: https://intrapolis.polisen.se/globalassets/media-dokument-ikoner-dokumentobjektens-bilder/dokument/ovrigt/hr/lonerorelsen/avtalskonferens-rals-2017-2020-polismyndigheten-och-polisforbundet-verison-1.0.pptx (OBS! Måste öppnas i intrapolis)

Vi hade besök av TF regionpolischef Klas Johansson som berättade om hans polisiära karriär, hans ledarskap och ambitioner. Vi fick även besök av Magnus Larsson som är regional insatsledare. Han berättade om MNR-demonstationen den 30/9 och arbetet kring den.