en klok arbetsgivare lyssnar på ett klokt fack

Ny som fackligt förtroendevald eller skyddsombud?

Årsmötena är i full gång över hela regionen. Vi vill gratulera alla fackligt förtroendevalda till uppdraget att bli vald att företräda kollegor och kamrater. Det är ett hedersamt och viktigt uppdrag som vi hoppas att ni ska trivas med.

Är du ny som fackligt förtroendevald? Missa inte att anmäla dig till vår introduktionsutbildning den 5/3 eller 10/4. Introduktionsutbildningen vänder sig till dig som är ny som fackligt förtroendevald eller nytt skyddsombud. Utbildningen är en endagsutbildning i fackets lokaler på vån 6 på Ernst Fontells Plats och syftet med utbildingen är att få kännedom om de verktyg vi har som facklig eller skyddsombud. Har du frågor eller funderingar hör av dig till Mattias Jönsson 0730793461 eller Emelie Risberg 0725872126.

Andra utbildningar som finns att söka är bland annat grundutbildning, arbetsmiljöutbildning, jämnställdhetsutbildning, rehabiliteringsutbildning m.fl. Utbildningskatalogen och ansökningsblankett finns här: