adobe-spark-post

Nyheter

Nu finns fler anledningar än tidigare för dig som är medlem i Polisförbundet att logga in på dina sidor på Polisförbundets hemsida. Gör du det före nyår har du också chans att vinna en termos till vinterns utflykter.

Anledningen till utlottningen är att vi på Polisförbundet vill få fler att uppdatera sina uppgifter eftersom vi behöver kunna nå dig som är medlem på rätt mejladress och telefonnummer. Samtidigt vill vi göra dig bekant med de nya funktioner som finns bakom inloggning på vår webb.  Bland annat kan du nu ta emot och skicka meddelanden till din region och till Medlemsservice bakom inloggning.

Gör så här för att delta i utlottningen:

Logga in på Mina sidor och följ instruktionerna du hittar där.

Läs hela inlägget »

Ett nytt lönesystem växer fram som ska höja polisernas löner även utanför de vanliga revisionerna. Här förklarar Polisförbundets förhandlingschef Niklas Simson hur det ska gå till och vad som händer just nu.

Se filmen här.

Läs hela inlägget »

Regionerna är i slutskedet av att förhandla den sista lönerevisionen för perioden 2017-2020. Samtidigt har arbetet med nästa avtalsperiod startat.

Se filmen och hela artikeln här.

Läs hela inlägget »

Nu är det dags att beställa Enjoy bonusguide för 2020. När du köper bonusguiden av oss, får du även med bonushäftet som innehåller flera olika slag av rabatter. Du kan använda rabatterna omgående efter att du skickat in registreringskortet eller registrerat dig via Internet. Rabatterna är giltiga t.o.m. 30 november 2020.

Nyhet för i år är Enjoyappen. Den går att ladda ner via App Store och Google Play. Även om du köper pappersguiden så kan du ladda ner den och använda dig av sökfunktioner för t.ex. karta och innehåll.

När du köpt en kod aktiverar du snabbt och enkelt alla erbjudanden i den nedladdade appen genom att följa anvisningarna iden. Priset är 395 kronor och av dessa tillfaller 75 kronor Polisförbundet Västs Kamratskapsfond, till förmån för skadade och sjuka poliser samt deras familjer. Samma pris för digitalguiden som för pappersguiden.

Enjoyguiderna finns tillgängliga fr.o.m. den 11 november på vår expedition, plan 6 på Polishuset Ernst Fontells plats (gamla delen).

Vid frågor och beställningar av Bonusguiden kontaktar du Marie Forsman; 010-565 3951 eller skickar ett mail; marie.forsman@polisen.se. I mailet anger du vilken avdelning du tillhör, telefonnummer där du kan nås och hur många bonusguider du vill köpa samt även om du vill ha digitala eller pappersguiden.

Läs hela inlägget »

Nu får Polisförbundet ett nytt visuellt utseende för att förstärka och förtydliga vilka vi är och vilka vi jobbar för. Den nya logotypen är anpassad för att fungera bättre i dagens digitala kanaler.

Se den nya loggan och läs hela artikeln här.

Läs hela inlägget »

I dag presenterar Polisförbundet rapporten ”När de som ska skydda attackeras”. I rapporten framgår att drygt åtta av tio (84 procent) anser att det sällan eller aldrig finns tillräckligt många poliser i yttre tjänst för att på bästa sätt hantera potentiellt eller faktiskt våld mot poliskollegor.

Läs hela artikeln och  rapporten  här.

Läs hela inlägget »

Närmare en av tio poliser (9 procent) uppger att deras yrkesval varit orsaken till att familjemedlemmar utsatts för hot, våld eller trakasserier. Det visar en medlemsundersökning som Polisförbundet gjort via Novus.

Läs hela artikeln här.

Läs hela inlägget »

Har du kommit ihåg att anmäla dig för autogiro? Sannolikheten är stor att du redan har det – och det tackar vi för.

Om du inte gjort det läs om hur du gör här.

Läs hela inlägget »

Hot och våld mot poliser har blivit vanligare de senaste två åren. Det visar en enkätundersökning som presenteras i en kommande rapport från Polisförbundet. Läs hela artikeln här.

Läs hela inlägget »

Politiska förslag på att mota den grova brottsligheten diskuteras i dagarna. Här är poliskårens högst prioriterade åtgärder. Läs hela nyheten här.